pátek 8. října 2021

Lampionový průvod

Od září jsem se připravovala na to, dělat s děckama ve družině lampiony na lampionový průvod. Celou dobu jsem čekala na to, až bude známý datum a pak jsem se tohle pondělí dozvěděla, že bude už ve čtvrtek.

Upřímně, trochu podpásovka. Současně s tím za mnou přišla zástupkyně ředitele, že je vychovatelka z jedné z našich družin nemocná a vzhledem k počtu dětí je nelze rozdělit do ostatních družin, takže jedu celý týden do čtyř odpoledne.

V úterý navíc přišla s tím, že asistentka, která měla vzít ranní družinu ve středu a ve čtvrtek, má nemocné dítě a tak nemůže. Takže já tady celý týden jedu nejen přesčasy, ale taky můj zaměstnavatel porušuje zákoník práce, protože jsem dva dny jela bez pauzy 9 a půl hodiny. Ale poskytlo mi to možnost s těma dětma stihnout vyrobit lampiony na průvod. 

Ačkoli si posledních pár dětí vždycky vyzvedla jiná vychovatelka asi ve čtvrt na 4, stejně jsem tu vzhledem k těm lampionům pokaždé zkejsla minimálně do 4. Ale myslím, že to celkem stálo za to.

Na to, že jsou to děti mezi 6 a 8 lety, zvládly lampiony celkem pěkný, dvě z nich podle mě dost extra na svůj věk (přičemž jedno z nich byl místní Vietnamec a jeho kreslení je podle mě mnohem rozvinutější, než ostatních dětí).

Mrzí mě, že jsme se o tom průvodu nedozvěděli alespoň o týden dřív - mohli jsme si ušetřit práci se skládáním spodků a vršků lampionů z tvrdýho papíru a poprosit rodiče, aby dali dětem kulatý krabičky od tavených sýrů.

Co mě ale žere je otázka, proč si tolik rodičů myslí (nebo se bojí) že vlastnoručně vyráběný lampion s čajovou svíčkou dětem shoří a kupovaný ne. Jako vážně... Kde je logika? Když koupíte lampion válec - je stejně tak z papíru, jako ten, který děti vyrobily tady, s tím rozdílem, že ten, co děti vyrobily, je částečně povoskovaný a tedy hoří o to hůř. Ověřeno. Za svých 25 let jsem těch lampionů už vyrobila dost a i kupovaný jsem měla

Dolů vám dám pár fotek toho, co děti vyrobily.


PS: Vzhledem k výše popsané situaci jsem nějak polomrtvá, takže překlad Career Suicide zase nepokročil.

1 komentář:

  1. S těma nemocema se teď roztrhl pytel. Děcka byly doma, všude píšou, jak mají horší imunitu, no co by ne, když se pořádně rok neviděli a nepředávali si potřebné bacily. 🙂 Doufám, že ti to pekelné období brzo skončí - sotva ses sama vylízala z angíny, už abys zachraňovala druhé... No připomíná mi to moji práci (v malém týmu, kde je každý chybějící člen znatelně cítit...)

    Ale lampiony jsou parádní. Přemýšlím, že jsem si svůj lampion asi nikdy nevyrobila. Nebo si to nepamatuju. My v družině asi nic takového nedělali... Ale to už je mnoho let, co já byla v družině 😅😀

    Tak snad vám to všechno dobře dopadne/dopadlo - děti si průvod užily a lampiony nehořely jako pochodně. A tobě přeji hodně sil do dalších dní. 😊 B.

    OdpovědětVymazat

BIGBANG: '봄여름가을겨울 (Still Life)' M/V

Uuuufff! Waaaahhhh!!! Íííí! Takovej výlev už jsem neměla dlouho! BIGBANG jsou zpátky! Právě jsem jejich combackovej singl viděla v živé prem...