úterý 28. září 2021

Zářijový update 2

Tak jo, dala jsem si s tím na čas, já vím.

Posledně (10.) jsem psala, že mám nejspíš angínu - a měla jsem.

Den po tom updatu jsem nemohla polknout a horko těžko jsem udržela otevřený oči. Kdyby byl zrovna někdo, kdo by mě odvezl v sobotu na pohotovost, nechala bych se. Takhle jsem to vydržela do pondělí a místo do práce jsem šla k doktorce, kde jsem strávila přes 2 hodiny, protože moje doktorka bez sestry neumí vypsat neschopenku a sestra byla zrovna dělat testy na covid v jedné místní firmě. Dostala jsem silný antibiotika na 10 dní s tím, ať přijdu za týden. Takže jsem půlku týdne strávila v posteli a druhou v dece u PC. Moje hlava byla schopná informace přijímat, ale už ne je zpracovat a vyprodukovat něco dalšího, takže jsem si jen četla na MangaOwl yaoi/shounen-ai a na překlad Career Suicide jsem ani nesáhla.

Ale zvládla jsem tak za tu dobu přečíst asi 20 kousků. Pokud by někdo měl chuť na tenhle žánr, tak vážně doporučuju "Here U Are" - je to teda čínská manhua, ale fakt to stojí za to. Něco tak reálnýho se jen tak nenajde. Nezděste se toho, že na začátku jsou stránky trochu blbě rozsekaný a že se to rozjíždí pomalu.

Pak bych doporučila "Rouge" a "Aka to Kuro" (na sebe v podstatě navazující). Přiblíží vám to trochu hierarchii yakuzi a hlavní postavy jsou dost k sežrání (a přála bych jim nekonečnou lásku, ale kdo ví, co je vzhledem k jejich postavení čeká).

Z krku se mi to cosi přelilo do dutin, takže jsem ráda, že jsem byla schopná vnímat, co čtu. Ale tak teplotu už jsem neměla, jen hlavu jako balón.

 

V pondělí jsem teda dorazila k doktorce na kontrolu a... no, netvářila se. Ale vzhledem k tomu, že mi celkově už bylo dobře, jen jsem cítila, že mi to slezlo trochu na hlasivky, a doma jsem se nudila, tak jsem slíbila, že když mě pošle do školy, nesundám respirátor. Poslala, neschopenku ukončila, doporučila brát chvíli homeovox a šetřit hlasivky (jo, to se lehko řekne, když nemáte ve družině 25 uřvaných prvňáčků a přípravkářů). Dodržela jsem, co jsem slíbila, ale abych pravdu řekla, bylo to jako první týden v září, když člověk po prázdninách nastoupil do práce. Celej týden jsem byla úplně mrtvá a můj mozek už odpoledne nebyl schopnej fungovat - v podstatě jsem ve 4 odpoledne usínala, čímžto na pokračování překladu zase nedošlo. Jsem si ale jistá, že se to v průběhu dalšího týdne zase upraví (zvyknu si).


V sobotu jsem se vydala na procházku klasicky tam, kde, když je dobře, nikoho nepotkám. A v neděli jsme se s tátou rozhodli vylízt na Králický Sněžník (máme to jen asi 20 minut cesty na Dolní Moravu).

Výlet to byl pěkný, ne že ne. Nechali jsme se vyvézt lanovkou o pár set metrů výš, přešli několik kopců, prošli rašeliniště (moje oblíbený) a přidali se do procesí mířícího k nově budované rozhledně.

Musím přiznat, že jsem odpůrcem téhle rozhledny a vůbec toho, co se v okolí Dolní Moravy děje. Bývaly to nedotčený místa. Krásná příroda. Králičák je jednou z nejizolovanějších hor u nás a já jsem byla opravdu ráda, že tam nebylo nic jinýho, než soška slona. Takže teď jsem víceméně zklamaná a znechucená. Je mi jasný, že ze stížností na způsob výstavby a porušování všech nastavených regulací na ochranu přírody nakonec bude velký kulový. A jen upřímně doufám, že tu spodní část rozhledny opravdu obloží kamenem, protože tak, jak to vypadá, je to katastofa.

Každopádně to znamená, že včera jsem taky nic nepřeložila a dneska je výročí babiččiny smrti, takže jsme vyjeli do Ostravy na hrob, takže zase nic.


Pokud se mi to povede, tak níže najdete fotky z dvou mých procházek "do nikam" a z toho včerejšího výletu. Od chvíle, co jsem si koupila nový mobil, si hraju s manuálním nastavením foťáku, takže teď mám některý fotky třeba i desetkrát, pokaždé s jiným nastavením 😃

PS: Kdyby chtěl někdo vědět, tak foceno Sony Xperia 10 II. Sem tam s HDR, sem tam bez (co je 21:9, to je bez; co je 16:9, to může být s)

 





















PPS: Líbí se mi, že jsou ty fotky automaticky rozklikávací😊

PPPS: Tohle je poprvé na novým blogu, co jsem nahrávala fotky. Docela úspěch 😁



1 komentář:

  1. Taky jsem si letos vyšla Králičák. A přidávám se k tvému názoru - ta rozhledna je tam jak pěst na oko. My si to tedy poctivě vyšlápli, s přítelem jsme se účastnili výzvy „Jdi do hor“, tak jsme si obešli šest vrcholků na Moravě. 🙂 Kolegyně mi říkala, že tam dřív bývala taková hezká kamenná rozhledna, ale zbořili ji. Její repliku však postavili někde jinde (teď si nepamatuju, kde přesně), ale na fotce vypadala hezky. Ta by se tam vyjímala, seděla by tam... kámen do přírody patří, že jo. Ale to, co je na vrcholku teď... No prostě otřes. Jak sama říkáš..
    Fotečky máš parádní. Slůně nesmí chybět, že jo. 💪😀 B.

    OdpovědětVymazat

BIGBANG: '봄여름가을겨울 (Still Life)' M/V

Uuuufff! Waaaahhhh!!! Íííí! Takovej výlev už jsem neměla dlouho! BIGBANG jsou zpátky! Právě jsem jejich combackovej singl viděla v živé prem...